Customer Success Consultancy, Training & Coaching
In de software industrie wordt het grootste deel van de Customer Lifetime Value verdiend ná het sales proces. Een goed functionerend Customer Success Team helpt je klanten om impact te ervaren van je product, met retentie en upsell als gevolg.
Met ruime ervaring op zak in Customer Success, Customer Marketing, Customer Experience én Customer Support kijk ik met een holistische blik naar de klantervaring en het goed functioneren van je klantgerichte teams. Met consultancy (onderzoek, advies en uitvoering) en training help ik jouw organisatie om je klanttevredenheid te verbeteren, churn terug te dringen en Customer Lifetime Value te verhogen.
Consultancy
Ik richt me met name op start-ups en scale-ups. Ik kan jouw organisatie, onder andere helpen met het:
✔ Opzetten van een Customer Success team
✔ Verhogen van klanttevredenheid & -loyaliteit
✔ Terugdringen van churn
✔ Verhogen van inkomsten onder bestaande klanten door up- & cross-sell
✔ Centraal stellen van de klant in je organisatie
Daarnaast kan ik projecten uitvoeren naar aanleiding van het uitgebrachte advies.
Training & Coaching
Voor de ultieme klantbelevening is het van groot belang dat je Customer Success Team uitblinkt in klantgerichte communicatie, en zich focust op de klant succesvol maken met jouw software. Hiervoor heb ik een training ontwikkeld: "Customer Success: Increase retention & upsell with 2 key strategies for win-win relationship management".
De training richt zich op het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden en focus op hoe je écht impact kan maken voor je klanten. Ik pas maatwerk toe zodat de training bij de doelstellingen van je organisatie aansluit. Ik kan je teamleden na het trainingsprogramma 1/1 coachen om het effect van de training te versterken.
Meer weten over mijn andere zakelijke diensten?
Bezoek ook mijn pagina's over Zakelijke coaching, Freelance training, DISC Teamtraining, Interculturele samenwerking of Customer Support.