Customer Support Consultancy, Training & Coaching

Of je Customer Support op orde is (of niet), is één van de belangrijkste factoren voor churn óf loyaliteit. Jouw Customer Support Team staat je klanten immers bij met gebruikersvragen, en wanneer je zorgvuldig ontworpen software niet werkt zoals verwacht. Klanten verwachten anno 2024 om binnen no-time goed geholpen te worden.

Support teams krijgen vaak niet de waardering die zij verdienen. De teams dealen veel met negativiteit en moeten zowel tech-savvy als klantgericht zijn. Dat vraagt veel van een team. Daarnaast bepaalt de kwaliteit van je support in grote mate of je Customer Success Team zich kan focussen op het succesvol maken van je klanten, of dat ze de hele dag door brandjes moeten blussen.

Bij mijn laatste werkgever heb ik een internationaal Customer Support Team aangestuurd. Door dit team de juiste aandacht te geven heeft het team binnen 3 maanden een Customer Satisfaction Score van 90% behaald. Dit hebben we bereikt door de First Response Time terug te dringen, het team te trainen op communicatieve vaardigheden, en meer waardering voor het team te waarborgen.

Consultancy

Op zoek naar een Customer Support Consultant voor jouw start-up of en scale-up? Ik kan jouw organisatie onder andere adviseren over het:

✔ Verbeteren van je imago door de kwaliteit van Support

✔ Meten en verbeteren van klanttevredenheid

✔ Efficiënter maken van je team d.m.v. innovatie

✔ Internationaal schalen van Support

✔ Verbeteren van de sfeer in je Support Team

Indien gewenst kan ik projecten uitvoeren naar aanleiding van het uitgebrachte advies.

Training & Coaching

Voor de ultieme klantbelevening is het van groot belang dat je Customer Support Team uitblinkt in klantgerichte communicatie en gemotiveerd naar oplossingen toewerkt. Hiervoor heb ik een training ontwikkeld: "Customer Support as a key driver for customer retention through the right mindset and excellent communication".

De training richt zich op het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden en hoe je écht impact kan maken voor je klanten. Ik pas maatwerk toe zodat de training bij de doelstellingen van je organisatie aansluit. Ik kan je teamleden na het trainingsprogramma 1/1 coachen om het effect van de training te versterken.


Meer weten over mijn andere zakelijke diensten?